Elfde Wedstrijd met Patricia op het vertrouwde nest.....

Ik was al op de haven in Naarden. Hennie van de Fram kwam even een paar schroeven aan draaien, terwijl ik met me arm in de meterkast zat, bracht hij de twee schroeven op spanning. Best wel spannend met de spanning erop. Maar alles ging goed. Ben van de Fram, nam nerveus de telefoon op, wat Floris..... je komt dus niet...niet spinakkeren....jaja echt geen grapje hé Floris? Ben drukte de telefoon uit, en zei diep verontwaardig .....Floris komt niet, kunnen we niet spinakkeren dus. Ik vroeg nog aan Ben en met hoeveel zijn jullie dan? Met z'n drieën, maar dan kan je toch spinakkeren, genoeg bemanning. En Hennie heeft stage gelopen bij TW. En heeft zoveel afgekeken, dat jullie echt wel kunnen spinakkeren.

Caroline belde, ze was al op de haven, geen verkeer van betekenis in de vakantie tijd. Ze kwam naar de boot, we rommelen nog wat aan boord, tasje leegruimen van de UK bezoek, en even de foto's van Engeland laten zien, en bla. bla. Bla. Op naar de R&ZV "Naarden" om de startspullen op te halen voor de Frya. Boven aan gekomen zit Michiel Pauli er al en Patricia. Leuk om Patries weer te zien. Ze was een tijd, niet geweest, maar komt deze avond de Windrose weer naar voren jagen. De meisjes hadden al voor me besteld, maar goed dat ik nog even gezegd had dat ik geen kaas lust. De Frya komt de startspullen halen, en er komt iemand voor de juiste Tijd. Kon ik de tijd even niet vinden, en daar hebben ook twee team leden van TW mee te maken, die konden de Tijd ook niet vinden, om de Mail te lezen. Zo Jammer. Maar de Hammieburger smaakte jammie en Leonie verontschuldigde zich nog, zowel voor een schrijf fout als een lees fout, vandaar dat het wat langer duurde. Ik zal wel teveel op hebben, want begrijpen deed ik het niet. We eten alles op, lekker weer van ouderwetse borden. We gaan naar de boot om haar op te tuigen, de motor te starten, en we gaan. De start is direct bij de haven ingang.

De wedstrijd,

De startlijn was aan wind op Genua 1, we gaan op de startlijn liggen over bak, niemand doet ons iets, we drijven op voorrang en tellen af. We gaan precies op tijd over de startlijn. De klok van het startschip loopt 2 seconden achter. We zijn onderweg, en gaan naar de volgende ton, om daar de spi opzetten. Het voordek is druk, met aanslaan van de Spi. We ronden en hijsen, wat een chaos, de spi gaat langs de verkeerde kant van de Genua omhoog....PANIEkkk. Na een hoop gerommel eindelijk de spi goed, komen we bij ton 47, moeten we naar de D ton, gaan we rechtdoor, op Spi en vol tuig. Is de D ton verhuisd naar de Schelp, Go..amme. kle...zooi. Spi eraf en aansluiten bij de laatste boten. Nu lopen we achter de feiten aan, maar geven er er een positieve wendig aan, we kunnen nog alleen maar verder naar voren. Bij de D ton lopen we hoger dan hoog, komt er toch nog één over ons heen, haalt de wind weg en we liggen stil en drijven tegen de D Ton, de G mannen komen achter op, en nemen de Ton aan de verkeerde kant. Geusje maakt en straf rondje, wij iets later, eerst uit de drukte. Een 360 graden rondje en we liggen nu echt achter aan. De gif beker was nog niet helemaal leeg, bij de spi opzetten zit de Val onder de Genuaval door, we worden er moe van, gelukkig zit de rode schoot nog door de zeerailing, dus nu hebben we alles gehad........??? Spi eraf ging vlotjes, aan de wind, T.ring alweer door een pluk wier. Pientje wees nog Do...Vertaald...Caroline wees nog hier zit wier. Klein detail maar niet onbelangrijk, ze wees met haar rose handschoen met gelakte nagels. Patricia was weer terug en moest zeer agressief sturen, vlagen wind, hedders en wier, aan de wind, rond de ton met een paar centimeter ertussen, strak en hoog. We zijn druk voor de vijfde keer spi omhoog en nu eindlijk wel goed.....o nee alweer een de hijs onder de genuaval door, om gek van de te worden.

• Caroline Roeloff Wierwacht  » Click to zoom ->

Caroline Roeloff Wierwacht

• M+C Genua vouwen  » Click to zoom ->

M+C Genua vouwen

•   » Click to zoom ->

Aftersail,

Patricia stuurt de boot terug en tacken nog net voor de Fram, we liggen boven hun en maken vaart, en lopen zo hard weg van ze, alleen jammer dat het na de wedstrijd is en het er niet meer toe doet. We maken de boot vierkant en doen het Huikje erover. de Genua wordt door Michiel en Caroline opgevouwen op de steiger. De Demi Sec wordt opgeplopt door Michiel die het voor elkaar krijg de kurk niet van de boot af te schieten, dus nu was de gifbeker eindelijk leeg. De glazen ook, Caroline nokt af, afgedraaid en wij doen een verwoede poging de fles aan gort te drinken wat ook lukte. Patricia en Michiel gaan samen op pad, en ik ga nog even het laatste slokje leegdrinken in het clubgebouw. Waar iedereen over me heen viel, wat was er met jullie. Nou niks, we waren van de straat en hebben een hoop geleerd en het was een mooie avond, met zon en warmte. En een mooie wind uit het ZW.

Team Windrose
  *nbsp;